L’Organisme de Gestió Tributària, l’ens de la Diputació de Barcelona encarregat de la recaptació de tributs a 360 municipis entre els que es troba el nostre, ha implantat tota una sèrie de millores per tal de facilitar els tràmits a la ciutadania. Entre aquests destaca la possibilitat de realitzar diferents gestions sense que sigui necessari desplaçar-se a la corresponent oficina. Així, a través d’Internet podem dur a terme des de la nostra llar l’obtenció de documents per realitzar pagaments de l’Impost sobre Bens Immobles, impostos sobre vehicles i sancions de trànsit; la presentació de sol·licituds de fraccionament i ajornament, de devolució d’ingressos, de beneficis fiscals i qualsevol altre escrit; la presentació de recursos i al·legacions i la sol·licitud per rebre electrònicament les notificacions.
A més cal afegir que des de fa un temps les notificacions a persones jurídiques de l’Organisme de Gestió Tributària es realitzen electrònicament i que les persones físiques també poden demanar rebre-les d’aquesta manera. Així mateix des d’aquest mes d’octubre ja es pot demanar cita prèvia a través del web de l’organisme. Aquest sistema d’atenció al públic que ara s’ofereix com a una possibilitat s’implantarà obligatòriament a inicis de l’exercici vinent.
Per a més informació podeu consultar la pàgina de l’Organisme de Gestió Tributària aquí.