Sant Antoni s’adhereix a la celebració de la Setmana del Cervell

Dijous, 8 de març de 2018
Del 12 al 18 de març hi ha programades tot un seguit de propostes entre les quals hi ha exposicions, xerrades i activitats a les escoles

Coincidint amb la Setmana Internacional del Cervell, Sant Antoni acollirà tot un seguit d’activitats que pretenen promoure la divulgació sobre el progrés i els beneficis de la investigació del cervell. Aquestes es desenvoluparan del 12 al 18 de març, seran gratuïtes i no requeriran d’inscripció prèvia, tot i que en alguns casos l’aforament pot ser limitat.

Entre les principals propostes que es duran a terme hi haurà xerrades i activitats divulgatives als centres educatius: a l’escola Joan Casas es destinaran als alumnes de 1r a 6è; en el cas de l’Institut Vilamajor als nois i noies de 3r d’ESO i a l’escola Torre Roja, de Sant Pere de Vilamajor, als alumnes de 5è i 6è de primària.

Més enllà de l’horari lectiu, hi haurà també activitats divulgatives per a tota la família. Dilluns dia 12, a les Escoles Velles, s’oferirà una xerrada-taller per millorar la nostra alimentació i aconseguir així un cervell més saludable. Aquesta anirà a càrrec de la naturòpata i nutricionista Ariadna Muns, i el xef de cuina Xavi Comas. De dilluns a dissabte, de 16 a 20 hores, també s’han previst jocs de taula, d’enginy i educatius a la sala del carrer de França.

En aquest mateix equipament, hi haurà propostes per al públic adult com una exposició permanent anomenada ‘Una mirada al cervell’, la possibilitat de fer exercicis de gimnàstica cerebral i un estand amb informació de l’Associació de Familiars de Malalts d’Alzheimer de Barcelona. Sobre aquesta mateixa malaltia, dijous dia 15 s’oferirà una xerrada a la biblioteca municipal que anirà a càrrec de Fuensanta Gil, psicòloga clínica i de la salut en l’àmbit de les demències , i Sonia Maymó, neuropsicòloga especialitzada en envelliment i demències.

Finalment, dissabte 17, el catedràtic del departament de Biologia Cel·lular, Fisiologia i Immunologia  de l’Institut de Neurociències  de la UAB, el doctor Bernardo Castellano, ens farà plantejar-nos si coneixem el nostre cervell i ens presentarà una exposició sobre joies inspirades en les formes cel·lulars que componen el sistema nerviós.

Darrera actualització: 6.03.2019 | 10:16