Emmarcada com la primera acció dins del pla lector "Vilallibres" que activarà diverses accions i projectes durant el 2022.
L'Ajuntament de Sant Antoni de Vilamajor, en col·laboració amb la Biblioteca Joana Raspall i Juanola, l'Escola Joan Casas i l'Institut Vilamajor, posen en marxa una nova campanya per promoure el foment de la lectura a través de diverses accions del Pla Lector, sota el lema "Vila llibres".
El "Bookface" és la primera acció d'enguany que es posa en marxa durant el mes de març i que busca la participació de la ciutadania per apropar la literatura a diferents públics que utilitzen xarxes socials com Instagram i recomanar les lectures literàries a la resta de veïns i veïnes.
La finalitat de la campanya és la creació de fotografies a partir de l'encaix d'una part del cos (cara, mans, etc.) amb la imatge de la portada d'un llibre, tot jugant amb els colors, les proporcions i la llum. De fet, 'Bookface' és el nom que pren l'efecte d'encaixar la realitat amb el llibre i que s'ha convertit en tot un fenomen viral entre el públic juvenil.
La campanya es posarà en marxa a través de la xarxa social d'Instagram de la Biblioteca municipal, de l'Escola Joan Casas i de l'Ajuntament, així com a través del Twitter de l'Institut Vilamajor, on periòdicament, es compartiran imatges de la campanya dels càrrecs electes, del personal municipal, dels mestres i de l'alumnat dels centres educatius, tot animant a la ciutadania a fer el mateix.
És per aquest motiu que s'anima a la ciutadania a participar-hi i a penjar les seves fotos "Bookface" a Instagram amb els hashtags #Vilallibres #VilamajorMunicipiLector i etiquetant el compte de l'Ajuntament (@ajuntament_sav) Història de la iniciativa "Bookface" La iniciativa la va posar en marxa la Biblioteca Pública de Nova York el 2014 i no va trigar a traspassar fronteres. S'hi van sumar biblioteques i persones d'arreu del món.
Des de llavors, la iniciativa no ha parat d'acumular llibreries, biblioteques, col·lectius i lectors i lectores que juguen a projectar els seus llibres favorits i convertir-se en protagonistes de la coberta arreu del món.