Per incrementar l'ús de la mascareta entre les persones joves de Catalunya.
La Direcció General de Joventut i l'Agència Catalana de la Joventut han iniciat una campanya de conscienciació exclusivament a través de les xarxes socials per incrementar l'ús de la mascareta entre la joventut catalana.
El lema de la campanya és "Fes-te masker i expressa't" i l'etiqueta #sommaskers, una iniciativa vol incidir en l'actitud de la gent jove i que aquest col·lectiu faci bandera contra la pandèmia amb l'ús de mascareta i vol traslladar que en l'actual context la solidaritat, l'amistat, l'amor, el feeling i el bon rotllo es demostra separant-se i fent servir les mascaretes.
La campanya contempla diversos missatges directes i visuals a través de les xarxes més utilitzades pels joves, com són TikTok i Instagram I anirà difonent un total de 9 recomanacions que el col·lectiu jove hauria de complir, anomenades "The masker rules", destacant els consells bàsics per prevenir els contagis, com són:
A més, la campanya comptarà amb la intervenció de 6 influències als vídeos i històries de les serves xarxes socials. Es tracta d'artistes amb desenes de milers de seguidors entre les persones joves: Candela Antón, actriu de Merlí i Polseres Vermelles, Raül Roco, conegut pels seus vídeos a TikTok, Gemma Climent, que canta traduccions de cançons famoses al català, David It's Me, conegut pels seus vídeos d'humor a TikTok i dues persones més que es coneixeran pròximament.
Aquesta campanya té l'objectiu de fer arribar el missatge al conjunt de la joventut catalana, que en la franja de 16 a 30 anys supera l'1,2 milions de persones, el 15,7% de la població total.