"Fes-te masker i expressa't" la nova campanya de Joventut

Dilluns, 3 d’agost de 2020

Per incrementar l'ús de la mascareta entre les persones joves de Catalunya.

La Direcció General de Joventut i l'Agència Catalana de la Joventut han iniciat una campanya de conscienciació exclusivament a través de les xarxes socials per incrementar l'ús de la mascareta entre la joventut catalana.

El lema de la campanya és "Fes-te masker i expressa't" i l'etiqueta #sommaskers, una iniciativa vol incidir en l'actitud de la gent jove i que aquest col·lectiu faci bandera contra la pandèmia amb l'ús de mascareta i vol traslladar que en l'actual context la solidaritat, l'amistat, l'amor, el feeling i el bon rotllo es demostra separant-se i fent servir les mascaretes.

La campanya contempla diversos missatges directes i visuals a través de les xarxes més utilitzades pels joves, com són TikTok i Instagram I anirà difonent un total de 9 recomanacions que el col·lectiu jove hauria de complir, anomenades "The masker rules", destacant els consells bàsics per prevenir els contagis, com són:

  • "Els i les bones maskers mai ensenyem el rostre" (portar sempre la mascareta posada)
  • "Els i les maskers estimem fort, a 2 metres" (respectar els 2 metres de distància)
  • "Les mans d'un/a masker no són d'or, però brillen" (rentat de mans sovint)
  • "Els i les maskers protegim els amics i les amigues" (protecció de les amistats)
  • "Els i les maskers respectem els master maskers" (protecció de la gent gran)
  • "Els i les maskers sempre anem a full" (estar actiu i fer exercici)
  • "Els i les maskers com grans col·legues" (protegir-se un mateix per protegir el grup)
  • "Els i les maskers tenim molts followers" (el fet de donar exemple als més petits)
  • "Els i les maskers tenim un codi: respect!" (el respecte a les normes)

A més, la campanya comptarà amb la intervenció de 6 influències als vídeos i històries de les serves xarxes socials. Es tracta d'artistes amb desenes de milers de seguidors entre les persones joves: Candela Antón, actriu de Merlí i Polseres Vermelles, Raül Roco, conegut pels seus vídeos a TikTok, Gemma Climent, que canta traduccions de cançons famoses al català, David It's Me, conegut pels seus vídeos d'humor a TikTok i dues persones més que es coneixeran pròximament.

Aquesta campanya té l'objectiu de fer arribar el missatge al conjunt de la joventut catalana, que en la franja de 16 a 30 anys supera l'1,2 milions de persones, el 15,7% de la població total.

Darrera actualització: 3.08.2020 | 11:29