Prohibició d’encendre foc i regulació d’activitats amb risc d’incendi forestal del 15 de març al 15 d’octubre de 2025

Dimecres, 26 de març de 2025

Cal sol·licitar autorització per a la realització d'activitats amb risc d'incendi forestal telemàticament o les oficines de la Policia Local de Sant Antoni de Vilamajor.

L’Ajuntament de Sant Antoni de Vilamajor informa que, d’acord amb la normativa vigent, queda prohibit encendre foc a menys de 500 metres de zona forestal des del 15 de març fins al 15 d’octubre de 2025, ambdós inclosos, així com dur a terme activitats que puguin suposar un risc d’incendi.

Aquesta mesura forma part del dispositiu preventiu anual i s’emmarca en la Llei 6/1988 Forestal de Catalunya, el Decret 64/1995 i l’Ordre MAB/62/2003, amb l’objectiu de protegir el medi natural davant del risc d’incendi forestal durant l’època de màxim perill.

Activitats que requereixen autorització

Activitats com ara soldadures, cremes de restes agrícoles o forestals, focs domèstics d’esbarjo o treballs en terreny forestal només es podran dur a terme amb autorització expressa del Departament competent.

Només en casos excepcionals, persones físiques podran presentar la sol·licitud en paper a:

  • L’Oficina de la Policia Local (de dilluns a divendres, de 9 a 14 h, i dijous de 16 a 18.30 h)
  • Les Delegacions Territorials del Departament d’Acció Climàtica

Crema de restes vegetals: prohibida en àmbit domèstic

La crema de restes vegetals està prohibida per a usos domèstics, i només s’autoritzarà en els següents casos:

  • Restes agrícoles generades per explotacions agràries professionals
  • Prevenció d’incendis forestals
  • Motivacions fitosanitàries

Pots consultar el BAN oficial complet en el document adjunt a la notícia.

Darrera actualització: 26.03.2025 | 14:19