Sant Antoni de Vilamajor commemora el Dia Internacional de l'Orgull LGTBIQ+

Dilluns, 28 de juny de 2021

La bandera de l'Orgull ja oneja al pal de l'Ajuntament.

Avui, dilluns 28 de juny, se celebra el Dia Internacional del col·lectiu LGTBIQ+, i l'Ajuntament de Sant Antoni se suma a la reivindicació amb el desplegament de la bandera de colors pels drets de les persones LGTBI.

Es commemora que avui fa 52 anys, a Nova York, hi va haver la revolta Stonewall, on per primera vegada es va denunciar la vulneració de drets i la repressió social contra les persones LGTBI. Aquell fet va significar l'inici de l'alliberament lesbià, gai, trans i intersexual.

És per aquest motiu que cada 28 de juny se celebra el Dia de l'Orgull LGTBIQ+ amb la finalitat de reivindicar una societat més lliure i respectuosa amb la diversitat sexual.

Durant tot el mes de juny des de Viladones han organitzat diverses activitats, entre elles, la pintada de bancs de colors a la zona de la plaça de les Dones d'Aigua.

A més, per avui hi ha programada una taula rodona "Mirades trans, com fer polítiques trans i feministes" a les 17.15 h a la plaça de les Flors de Maig a Cardedeu amb la participació de:

  • Teo Pardo activista trans i feminista i professor de secundària
  • Silvana Alfaro de l'associació Eufòria famílies Trans-Aliades
  • Mariona Martin responsable de la xarxa SAI de Cardedeu (Servei d'atenció Integral LGTBI)

A les 20 h: Marxa des de la Plaça Montseny de Sant Pere de Vilamajor fins a la Plaça de la Vila de Sant Antoni. Amb acompanyament de les tabaleres del Bocs i Diables de Vilamajor.

A les 20:30 h: Plaça de la Vila de Sant Antoni. Lectura de manifestos i actuacions de la Coral no-mixta del Baix Montseny i les tabaleres.
1 d

Des del consistori donem tot el suport institucional als drets d'aquest col·lectiu i fem un pas cap a la diversitat, ja que aquesta ens enriqueix i ens fa millors persones.

Darrera actualització: 28.06.2021 | 10:57